Звіт керівника перед громадськістю за 2020 – 2021 н.р.

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178 «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педколективом та громадськістю», ст.30 Закону України «Про освіту», Положення про заклад дошкільної освіти, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Дем’янчук Ірина Олексіївна, директор закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Червона шапочка», освіта повна вища педагогічна, педагогічний стаж 24 роки, звітую про основні напрямки діяльності закладу за 2020-2021 навчальний рік.

Я, як керівник, здійснюю керівництво і контроль за діяльністю закладу, дію від імені закладу дошкільної освіти, представляю його в державних та інших органах, установах та організаціях, забезпечую реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради, загальні збори членів трудового колективу та батьківської громадськості.

У межах своєї компетенції видаю накази для виконання працівниками закладу.

 

  1. Нормативна база

Протягом 2020-2021 навчального року робота закладу була направлена на створення необхідних умов для збереження життя та зміцнення здоров’я дітей, їх повноцінного всебічного розвитку. Заклад діє згідно з:

  • Основних положень Конституції України;
  • Державної програми «Освіта України ХХІ століття»;
  • Закону України «про освіту», «про дошкільну освіту», «про мови в Україна», «Про охорону дитинства»;
  • положення «Про заклад дошкільної освіти»;
  • Конвенції «Про права дитини»;
  • Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234);
  • Базового компоненту дошкільної освіти, іншими нормативно-правовими актами та наказами вищих установ;
  • Колективного договору між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом;
  • Правил внутрішнього розпорядку, посадових інструкцій;
  • Статутом закладу;
  • Плану роботи закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Червона шапочка» на 2020-2021 н.р.;
  • Освітньою програмою закладу;
  • Інструкцій з організації харчування дітей;
  • Постанов державного санітарного лікаря України, щодо організації роботи закладів освіти в період адаптивного карантину;
  • Іншими нормативними документами.

Засновником і власником закладу дошкільної освіти є Калуська міська рада, яка здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, забезпечує його господарське  обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

 

  1. Паспорт закладу дошкільної освіти
Заклад освіти Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Червона шапочка»

Власність – комунальна

Контакти закладу дошкільної освіти 77300, івано-Франківська обл.., місто Калуш, вул. Січових Стрільців, 31

тел. (03472)6-63-89

Email: shapochka3131@gmail.com

Тип закладу дошкільної освіти комбінованого типу
Прізвище, ім’я, по-батькові керівника Дем’янчук Ірина Олексіївна
Рік побудови 1973
Проектна потужність 210
Мова українська
Режим роботи закладу 10,5 годинним перебування

початок роботи – 7.30 год., кінець роботи – 18.00 год.

заклад працює за 5-денним режимом роботи

(субота, неділя, святкові – вихідні)

Спеціальні, санаторні групи 1 логопедична група

1 – група для дітей з ЗПР

Додаткові освітні послуги англійська мова

Групові приміщення забезпечені необхідними меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей та відповідає їх віковим особливостям. Для занять дітей створені всі умови, а саме, обладнані спеціальні приміщення:

  • музична зала;
  • фізкультурний зал;
  • методичний та медичний кабінети;
  • педагогічний кабінет;
  • прогулянкові майданчики для кожної вікової групи з павільйонами;
  • 2 спортивні майданчики;
  • сучасний ігровий майданчик.

 

  1. Мережа закладу

 

В дошкільному закладі діє 11 груп, з них:

  • раннього віку – 2 групи;
  • дошкільних – 9 груп, зокрема:
  • 2 – старші;
  • 2 – середні;
  • 3 – молодші;
  • 1 – логопедична група;
  • 1 – для дітей з ЗПР

 

Списковий склад – 229 дітей

 

  1. Кадрове забезпечення

Трудовий колектив закладу складає 66 особи, з них:

  • педагогів – 33
  • медичних працівників – 2
  • обслуговуючого персоналу – 31

 

Кількісний склад

Всього педпрацівників З них Всього

медичних

працівників

З них
директор вихователь-методист вихователі керівники музичні практичний психолог вчитель-дефектолог інструктор з фізкультури керівник гуртка (хореограф) вчитель-логопед   медичні сестри лікарі дієтсестри
33 1 1 22 3 1 1 1 1 2 2 2

 

 

Якісний склад

З них Стаж педагогічної роботи Кількість пенсіонерів
Вища освіта Базова вища освіта (бакалавр) Неповна вища до 3 років до 8 років до 15 років до 20 років до 25 років більше
Педагогічна фахова

(дошкільна освіта)

Педагогічна

(інші спеціальності)

Педагогічна фахова (педагогічна освіта) Педагогічна (інші спеціальності) Педагогічна фахова (педагогічна освіта) Педагогічна (інші спеціальності)
Вища категорія І категорія ІІ категорія Спеціаліст Вища категорія І категорія ІІ категорія Спеціаліст
4 4 4 2 2 3 1 1 6 4 5 6 2 3 4 13 4

 

  1. Організація освітнього процесу та

методична робота ЗДО (ясел-садка) «Червона шапочка»

 

Колектив ЗДО (ясел-садка) «Червона шапочка» упродовж 2020 – 2021 навчального року активно втілював у життя державну політику в галузі освіти відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти, Статуту дошкільного навчального закладу, інших нормативно-правових актів.

Освітня робота в закладі була організована відповідно до освітньої програми та спрямована на вирішення основних завдань:

  • активізації роботи з оволодіння елементарними нормами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій;
  • здобуття вихованцями знань і вмінь, орієнтованих на сталий розвиток;
  • формування комунікативно-мовленнєвої компетенції дошкільнят.

При  визначенні цих завдань враховувались їх актуальність, сучасність, аналіз роботи за минулий навчальний рік, можливості колективу.

Освітній процес будувався за чинними комплексними програмамми: «Українське дошкілля», «Соняшник» та парціальними «Дитяча хореографія», «Казкова фізкультура», «Про себе треба знати, про себе треба дбати», «Віконечко» (програма розвитку дітей дошкільного віку із ЗПР від 3 до 7 років), «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях». Започатковано роботу з впровадження програми «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку».

Робота із здібними дітьми організовувалась через гуртки:

  • «Економічні сходинки» (вихователь Музика О.М.);
  • «Щебетушечки» (керівник музичний Білоус Н.І.);
  • «Веселі ритми» (хореограф Глущак В.В.)

Упродовж навчального року проведено 3 тижні безпеки життєдіяльності «Бережімо себе, діти!»: осінній (26-30.10.2020 р.), зимовий (25-29.01.2021 р.), весняний (19-23.04.2021 р.).

Продовжувались заняття з дітьми дошкільного віку по вивченню англійської мови під керівництвом вчителя Кутеньової З.І.

Протягом року значна увага приділялась різним видам дитячої діяльності: спеціально організованій навчальній діяльності (заняття), іграм, самостійній (трудовій, художній, мовленнєвій, руховій, дослідницькій, ігровій), індивідуальній роботі, спостереженням тощо про що свідчать записи в перспективних та календарних планах педагогів.

З метою створення безпечних та нешкідливих умов освітнього процесу та профілактики травматизму в ЗДО протягом року з дошкільниками проводилась робота з безпеки життєдіяльності за такими розділами: «Дитина і природа», «Дитина і вулиця», «Дитина серед людей», «Здоров’я дитини». Підсумком стали «Тижні безпеки» та спеціальні тренування, метою яких було перевірити засвоєння дітьми знань про поведінку під час надзвичайних ситуацій,покращити якість освітньої роботи з питань особистої безпеки та захисту життя.

Протягом 2020-2021 навчального року дошкільники набували необхідного життєвого досвіду, навчились орієнтуватись у складних життєвих ситуаціях, базові якості особливості сформувались на достатньому рівні.

Методична робота в закладі організовувалася відповідно до державних документів про освіту, річного плану роботи, чинних програм, інструктивно-методичних матеріалів і була направлена на реалізацію єдиної науково-методичної теми «Набуття життєвої компетентності, розвиток базових якостей особистості в різних видах діяльності». Методична робота спрямовувалась на підвищення професійного рівня педагогів, активізацію їхньої інноваційної діяльності, оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями.

Завдяки злагодженій співпраці педагогічного колективу та дирекції ЗДО досягнуто певних успіхів у вирішенні актуальних завдань з фізичного, мовленнєвого, екологічного виховання дошкільників. В ЗДО діяла різноступенева структура методичної роботи, координуючим органом якої була педагогічна рада. За навчальний рік проведено чотири засідання педагогічних рад. Педагогічні ради відзначились актуальністю, науковістю та доцільністю тематики, яка відповідала ключовим завданням на навчальний рік.

Ефективною формою методичної роботи було проведення колективних переглядів різних форм освітньої діяльності з дітьми відповідно до поставлених завдань на навчальний рік. На високому методичному рівні були проведені такі види організаційної діяльності:

  • розвага валеологічного спрямування «Як нам вірус подолати?» в групі середнього дошкільного віку №06 (вихователь Куйбіда Т.О.);
  • підсумково-контрольне заняття «Зимова плутанина» в групі старшого дошкільного віку №09 (вихователь Артимович Х.В.);
  • заняття «вода – джерело життя» (з пріоритетом курсу «Освіта для сталого розвитку») в групі старшого дошкільного віку №08 (вихователь Тимофіїв М.П.);
  • інтегроване заняття «Врятуємо зайчиків» (малювання нетрадиційними способами) в групі молодшого дошкільного віку №04 (вихователь Філевич У.М.)

У спішно пройшов тематичний тиждень «Слово до слова – складеться мова» з переглядом практичних форм роботи з розвитку мовлення, зокрема:

  • гра-заняття «В гостях у Рукавички» в групі раннього віку №02 (вихователь Куцела О.О.);
  • інтегроване заняття «У казці звірі мову мають» в групі молодшого дошкільного віку №04 (вихователь Гамуляк Л.М.);
  • комплексне заняття «Подорож до феї Здоров’я» в групі середнього дошкільного віку №06 (вихователь Куйбіда Т.О.);
  • заняття з грамоти + ПРДП «У пошуках зими» в групі старшого дошкільного віку №09 (вихователь Артимович Х.В.);
  • заняття з логоритміки в групі середнього дошкільного віку №07 (керівник музичний Никонович Ю.Н.)

На належному рівні планувались і проводились методичні заходи з педагогами:

  • тренінг «Профілактика емоційного вигорання педагогів» (практичний психолог Мезенцева Т.Г.);
  • семінар-квест «Рух – це здоров’я» (інструктор з фізкультури Стефанюк К.В.);
  • методичний турнір «Мовлення вихователя – важливий чинник мовленнєвого розвитку дітей» (вихователь Джус Г.Г.);
  • майстер-клас «Дошкільнята малюють зиму» (вихователь Куйбіда Т.О.);
  • семінар-практикум «Крок у майбутнє – через сталий стиль життя» (вихователь Тимофіїв М.П.);
  • консультації: «Логоритміка – ефективний засіб подолання мовленнєвих порушень» (керівник музичний Никонович Ю.Н.), «Педагогіка емпауерменту в освіті для сталого розвитку» (вихователь Свирида О.В.)

З метою покращення роботи, щодо оволодіння педагогами інформаційно-комунікаційними технологіями, 27 травня 2021 року була проведена педрада на якій педагоги ділилися досвідом щодо використання відеоматеріалів та мультимедійних засобів в роботі з дітьми та батьками.

Шляхом активного професійного вдосконалення педагогів залишається самоосвіта: планова робота над індивідуальними проблемами. Плідно пройшли творчі звіти педагогів, які атестуються, на педраді в лютому 2021 року. Вихователі презентували власні напрацювання, ділилися з колегами цікавинками, які є дієвими під час реалізації проблемного питання самоосвіти.

В 2021 році атестовано слідуючих педагогів: Артимович Х.В., Гамуляк Л.М., Джус Г.Г., Куйбіду Т.О., Тимофіїв М.П., Філевич У.М., Білоус Н.І., Никонович Ю,Н. Курси підвищення кваліфікації при Івано-Франківському ОІППО згідно плану пройшли дистанційно 17 педагогів: Бучацька Ю.О., Гриців Л.М., Лівшиць Г.М., Мезенцева Т.Г., Коцар О.З., Глущак В.В., Музика О.М., Чолоцька О.Т., Олексин Н.З., Мостова І.В., Стус М.І., Держко Н.Р., Савчин Г.В., Сьоміна Е.В., Змарзла Г.В., Філевич У.М., Куцела О.О. Молоді педагоги були закріплені за досвідченими наставниками та відвідували школу молодого вихователя «Сходинки майстерності» (керівник Чолоцька О.Т.).

В зв’язку з адаптивним карантином робота з батьками в основному здійснювалась дистанційно, через viber-групи та індивідуально.

Батьківські збори проводились дистанційно та на території ЗДО на відкритому повітрі з дотриманням всіх протиепідемічних заходів, бесіди, консультації проводились індивідуально, свята та розваги без участі батьків. Запити на побажання батьків вивчались через анкетування.

Важливим інформаційно-просвітницьким джерелом для батьківської громадськості стали сайт ЗДО та сторінка Facebook мережі інтернет, на якому кожен може ознайомитись з цікавими матеріалами з життя вихованців закладу, рекомендаціями спеціалістів, розвивальним середовищем.

Вирішити питання психологічного комфорту дітей та членів колективу в ЗДО сприяла практичний психолог Мезенцева Т.Г. Нею було проведено: діагностику емоційного стану дітей (в рамках контролю за адаптацією), групові та індивідуальні психокорекційні заняття для дітей з проблемами в особистісній та пізнавальній сферах, тренінги з педагогами, бесіди та консультації з батьками.

Значна увага практичним психологом приділялася питанню психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (логопедична група та група для дітей з ЗПР), а також питанню психологічної готовності дітей до школи.

 

Психологічна готовність

(за тестом А.Керна – І.Ірасека)

 

З цією метою були організовані корекційно-розвивальні заняття, проведено початковий та кінцевий зріз готовності старших дошкільників до навчання в школі.

За результатами діагностики, із 60 випускників старших груп виявлено:

Мотиваційна готовність Соціальна зрілість Шкільна зрілість
навчальний мотив – 67%

соціальний мотив – 2%

позиційний мотив – 3%

оцінний мотив – 8%

ігровий мотив – 20%

високий рівень – 30%

достатній рівень – 27%

середній рівень – 23%

низький рівень – 20%

високий рівень – 20%

достатній рівень – 23%

середній рівень – 30%

низький рівень – 27%

Закриття ЗДО на карантин та кількаразове призупинення освітнього процесу протягом навчального року помітно позначились  на всебічному розвитку дітей та їх готовності до школи.

Організація роботи груп спеціального призначення (логопедична та група для дітей з ЗПР) була направлена на співпрацю в досягненні результату всіх служб та спеціалістів закладу: вихователів, вчителів-логопедів, вчителя-дефектолога, практичного психолога.

Основними завданнями роботи вчителів-логопедів було:

  • своєчасне виявлення порушень розвитку мовлення вихованців;
  • визначення їх характеру та складності;
  • виправлення даних порушень;
  • розповсюдження певних знань з логопедії серед батьків та педагогів

Вчителі-логопеди Гриців Л.М., Коцар О.З. працювали над подоланням дефектів звуковимови у дітей, створення умов для формування правильного мовленнєвого розвитку дошкільників.

На початку навчального року було обстежено 13 дітей. Було виявлено дефекти мовлення:

  • ЗНМ ІІ рівня – 3 дітей;
  • ЗНМ ІІ – ІІІ рівня – 1 дитина;
  • ЗНМ ІІІ рівня – 6 дітей;
  • ФФНМ – 3 дітей

Корекційна робота з цими дітьми проходила в таких напрямках:

  • розвиток слухового сприймання;
  • розвиток артикуляційного апарату;
  • формування правильної вимови фонем;
  • розвиток дрібної моторики рук;
  • розвиток звукового аналізу і синтезу;
  • робота з формування словника, граматично правильного мовлення, розвиток зв’язного мовлення;
  • постановка і автоматизація звуків

Динаміка на кінець навчального року із 12 дітей, які ідуть до школи:

  • з виправленим мовленням – 9 дітей;
  • із покращенням мовлення – 2 дітей;
  • без покращення – 1 дитина

Основними завданнями корекційно-розвивальної роботи вчителя-дефектолога та вихователів є оволодіння з дітьми групи ЗПР різноманітними знаннями з предметного світу, життєдіяльності людини із природного довкілля, художньо-продуктивної діяльності, сенсорно-пізнавального розвитку, формування основ духовно-моральних якостей. Вміння добирати такі види завдань, що максимально стимулюватимуть активність дитини, шукати індивідуальний підхід, надавати індивідуальну допомогу,  проводити динамічне спостереження за успіхами кожної дитини, під час навчання звертати увагу на стан різних аспектів її психічної діяльності, проводити індивідуальні заняття, використовувати на заняттях різноманітні види практичної діяльності.

Освітній процес в даній групі відбувався за програмою «Віконечко». Групу відвідувало 9 дітей, із них на кінець року покращення в розвитку показало 7 дітей, у 2 покращення не відбулося у зв’язку із складністю медичного діагнозу.

Динаміка розвитку дітей протягом року склала:

Кількість дітей Розвиток мовлення Рідна природа Образотворча діяльність Цікава математика Конструювання
П.року К.року П.року К.року П.року К.року П.року К.року П.року К.року
9 2 7 2 6 2 9 1 5 2 8

Як правило, покращення результатів відбулися у цих дітей, які вже 2 рік відвідують заклад. Найбільш ефективним в роботі з дітьми даної групи виявились розвиваючі ігри Б.Нікітіна.

Пріоритетним у 2020-2021 н.р. було і залишаються виховання здорової та гармонійно розвиненої особистості.  Умовами ціннісного розвитку дитини є використання в закладі дошкільної освіти нових педагогічних технологій. Інноваційних підходів, здоров’язабезпечуючих та здоров’яформуючих технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвиваючого середовища, екологічно сприятливий життєвий простір, повноцінне медичне обслуговування, харчування, оптимізацію рухового режиму, системний підхід до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації відносно здорового способу життя, дотримання гармонійних взаємин між дітьми та педагогами. Основою системи фізичного виховання в ЗДО є руховий режим як сукупність різних засобів і організаційних форм роботи. У режимі дня закладу витримані в часі і вимогах щоденні фізкультурні заняття у залі та на свіжому повітрі. Відповідно до вимог освітніх програм достатньо часу відводилось бігу, лазінню, підлізанню, метанню, стрибкам, вправам на рівновагу. Слід відмітити, що поряд із стандартним спортивним обладнанням вихователі використовували посібники, виготовлені власноруч та з допомогою батьків. Постійно здійснювався медико-педагогічний контроль з боку сестри медичної старшої, вихователя-методиста.

У 2020-2021 н.р. показники з основних рухових дій, ходьби, метання, лазіння помітно знизились. Педагогам не вдалось достовірно продіагностувати якісні та кількісні зрушення в розвитку основних рухів дошкільників. Причина – карантин та призупинення освітнього процесу протягом навчального року. Результати тестування фізичної підготовленості дітей старшого віку (обстежено 56 дітей) показали:

  • високий рівень фізичної підготовленості мають 28 дітей (50%);
  • середній – 21 дитина (37,5%);
  • низький – 7 дітей (12,5%)

Середнього віку – обстежено 52 дитини:

  • високий рівень – 25 дітей (49%);
  • середній рівень – 20 дітей (38%);
  • низький рівень – 7 дітей (13%)

Молодшого віку – обстежено 60 дітей:

  • високий рівень – 17 дітей (28%);
  • середній рівень – 31 дитина (52%);
  • низький рівень – 12 дітей (20%)

Невід’ємною складовою фізкультурно-оздоровчої роботи є пропаганда здорового способу життя серед дітей та батьків. Відповідний матеріал вихователі розміщували в осередках для батьків, на сайті ЗДО, на сторінці ЗДО у соціальній мережі Facebook, у Viber-групах.

Пріоритетним напрямом  просвітницької роботи є формування свідомого ставлення до свого організму та уявлення про можливості його збереження та зміцнення.

В ЗДО проводяться всі необхідні профілактичні заходи:

  • контроль виконання санітарно-гігієнічних норм працівниками закладу на всіх ділянках;
  • дотримання протиепідемічних заходів на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (ранковий огляд та температурний скринінг дітей (під час прийому та кожні 4 години) і працівників ЗДО, масковий режим тощо);
  • контроль динаміки розвитку та стану здоров’я кожної дитини;
  • антропометричні виміри в садових групах ЗДО – 2 рази на рік, в групах раннього віку – щомісячно;
  • інформування батьків через сайт ЗДО та сторінки у соціальних мережах;
  • медико-педагогічний контроль за станом здоров’я дітей.

 

  1. Управлінська діяльність

 

6.1. Організація харчування у ЗДО

У закладі впроваджено систему аналізу небезпечних чинників та критичних точок контролю (НАССР). Розроблено паспорт харчоблоку закладу освіти, згідно якого поетапно здійснюється покращення його санітарно-технічного стану.

Організація в закладі відбувалася відповідно до затверджених процедур на принципах НАССР.

Робочою групою НАССР у складі 5 чоловік велася відповідна документація, проводився контроль критичних точок.

Протягом року на постійному контролі дирекції закладу перебували питання:

  • виконання натуральних норм харчування;
  • технологія приготування страв;
  • дотримання норм порцій та режим харчування дітей;
  • якість продуктів харчування та наявність супровідних документів на них;
  • термін реалізації продуктів, умови їх зберігання та товарне сусідство;
  • організація роботи харчоблоку;
  • дотримання санітарно-гігієнічних вимог;
  • виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей.

В ЗДО організовано триразовий режим харчування.

Протягом року директором, сестрами медичними старшими та вихователем-методистом здійснювався систематичний контроль за організацією харчування. В закладі ведеться систематична і планомірна робота, зокрема: організовано безпечне і якісне харчування дітей (замовлення і прийняття безпечних і якісних продуктів харчування, продовольчої сировини у необхідній кількості, додержання умов і термінів їх зберігання, технології приготування страв, правил особистої гігієни працівників харчоблоку); харчування здійснюється згідно двотижневого сезонного меню погодженого держпродспоживслужбою. Видача готових страв на групи здійснювалася відповідно до графіка видачі їжі.

При вивчені стану організації харчування дітей в ЗДО порушень в дошкільному закладі не виявлено. Меню дітей збалансоване, відповідає калькуляційним картам. Сестри медичні старші з метою забезпечення вимог щодо виконання натуральних норм харчування для дітей різного віку, щоденно складають 2 меню-розклади – для садових та груп раннього віку.

Для забезпечення збалансованості у дитячому харчуванні білків, жирів і вуглеводів медичними  сестрами проводиться 1 раз в місяць підрахунок калорійності, перспективне меню складається на 10 днів і проводиться необхідна корекція. Основні страви з таких продуктів як м’ясо, риба, сир та супи протягом 10 днів місяця – не повторюються. Кожні 10 днів сестрами медичними старшими проводиться підрахунок норм споживання основних продуктів та корекція меню на наступні 10 днів.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зауважень з боку держпродспоживслужби.

З метою забезпечення санітарних норм щодо зберігання та реалізації продуктів, закладки їх у меню, протягом року була налагоджена тісна співпраця між вихователями, батьками та сестрами медичними. Проводилось опитування батьків, щодо відвідування їх дітьми ЗДО на наступний день. Проте, як показало вивчення, не в усіх групах ця робота добре відлагоджена.

Ціна меню у 2020-2021 н.р. у групах раннього віку складала 24 грн., на садових групах – 35 грн., це дало змогу виконати натуральні норми харчування за рік у ясельних групах на 87%, а в садових – на 80%.

Це свідчить про те, що дана ціна меню та високі ціни на продукти харчування не дають можливість виконувати натуральні норми харчування на 100%. Протягом року на контролі дирекції перебувало питання цін за якими завозились продукти. Чітко відстежувалось, щоб ціни, запропоновані підприємцями, не перевищували середніх моніторингових цін.

Поряд з цим всі зусилля адміністрації та медичного персоналу закладу були направлені на те, щоб максимально можливо діти споживали основні продукти, тому виконання норм по них склало:

 

Групи раннього віку Садові групи
М’ясо 82% 68%
Риба 93% 77%
Сир м’який 92% 83%
Сир твердий 63% 56%
Молоко 74% 89%
Сметана 96% 84%
Яйця 95% 77%
Овочі 85% 90%
Фрукти 78% 42%
Крупи 93% 89%
Масло 97% 94%

 

Дітям пільгових категорій була надана пільга в оплаті за харчування, а саме станом на травень 2021 р.: 16 дітей з малозабезпечених сімей та 6 дітей учасників АТО харчувались безкоштовно, за 24 дитини з багатодітних сімей оплачували 50% за харчування.

Крім цього, безкоштовним харчуванням були забезпечені 13 дітей логопедичної групи та 8 дітей групи ЗПР.

Для забезпечення оптимальних умов в організації харчування дітей в закладі протягом року діяла Рада з харчування, яка здійснювала свою діяльність відповідно до річного плану роботи.

Слід відзначити, що протягом навчального року заклад працював в умовах адаптивного карантину у зв’язку із коронавірусною хворобою COVID-19. Тому значна увага приділялася медичним персоналом питанню дотримання протиепідемічних вимог. Щоденно проводилась обробка поверхонь деззасобами, дезінфекція посуду та обладнання.

Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку задовільний. Кухонне обладнання у достатній кількості. Протягом 2020-2021 н.р. придбано нову холодильну шафу у комору – 23000,00 грн.,  придбано посуд на групи та харчоблок на суму – 10148,00 грн., придбано спецодяг для працівників харчоблоку та помічників вихователя на суму – 7760,00 грн.

За результатами перевірок держпродспоживслужби грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.

Педагоги постійно формують у дітей трудові та культурно-гігієнічні навички, вивчають правила поведінки за столом, вчать користуватись столовими приборами.

Кошти, витрачені на харчування (по категоріях)

з 1 червня 2020 року по 31 травня 2021 н.р.

По загальному фонду – 344 253,93 грн.

З них:

·         пільга 50% (багатодітні) – 46 593,05 грн.;

·         пільга 100% – 106 472,00 грн., а саме:

–        АТО – 15 102,00 грн.;

–        Спеціальні групи – 60 473,00 грн.;

–        Малозабезпечені – 25 267,00 грн.;

–        Внутрішньопереміщені – 5 630,00 грн.

Без пільги – 191 188,88 грн.

По спеціальному фонду – 299 073,42 грн.

 

6.2. Медична робота

Організацію медичної роботи в закладі здійснюють сестри медичні старші Шмігіль Х.М. та Бойчук В.З. Головним завданням є дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму в приміщенні та на території закладу, проведення оздоровчо-профілактичної роботи, організація харчування дітей. План медичної роботи на 2020-2021 н.р. виконаний в повному обсязі. Медичне обладнання та інструментарій представлені у достатньому обсязі. Належним чином була оформлена обов’язкова документація, своєчасно складалися плани роботи і звіти. Розробилися заходи по дотриманню протиепідемічних заходів; контролювався стан фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми та їх загартування; здійснювались антропометричні виміри в садових групах ЗДО – щоквартально, в групах раннього віку – щомісячно, перевірка постави, огляд на педикульоз один раз на 10 днів.

Удосконаленню системи фізичного виховання в закладі сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та руховою активністю вихованців.

На виконання Закону України «про дошкільну освіту» наказу МОЗ України №432/496 від 30.08.2005 року «про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному закладі» директором ЗДО Дем’янчук І.О. та сестрами медичними старшими був проведений моніторинг стану здоров’я дітей на 2020-2021 н.р. З цією метою проаналізовано відвідування дітьми ЗДО протягом року, організація лікувально-профілактичної роботи, санітарно-освітня робота з персоналом, просвітницька робота серед батьків та визначено коефіцієнт захворюваності і індекс здоров’я дошкільнят. Всього зареєстровано 47 випадків захворювання за навчальний рік та 309 пропусків по хворобі. Пропуск по хворобі на 1 дитину склав – 1,3 випадки.

У зв’язку із пандемією на COVID-19 заклад повноцінно працював протягом року в режимі адаптивного карантину, а в березні був закритий на карантин. Вся робота була направлена на виконання протиепідемічних заходів. Тому, позитивним є те, що протягом року в закладі не було зареєстровано жодного випадку захворювання дітей на COVID-19.

Простудні захворювання зареєстровані в листопаді, січні і лютому (по 3 випадки) і в квітні (6 випадків), 6 випадків бронхітів і 5 ГРЗ.  Зовсім не зареєстровано на грип, пневмонію, трахеобронхіт.

Протягом року виявлено 15 випадків захворювання на вітряну віспу. Зовсім не фіксувалися захворювання на кір і скарлатину.

У 2020 р. не виявлено захворювань на ентероколіт. Що пояснюється хорошою роботою з організації харчування та просвітницькою роботою з батьками.

Індекс здоров’я за рік склав 87%. Аналізуючи захворюваність дітей по групах встановлено, що найвищий рівень захворюваності за рік у ІІ молодшій групі «Веселка» – 5 випадків та в старшій групі «Казочка» – 13 випадків, з яких 11 випадків – вітряна віспа. Найбільше захворюваність по місяцях припала на зимовий та весняний період.

З метою зниження захворювання в ЗДО проводяться різнопланові заходи. Медичний персонал та педагоги закладу систематично інформували батьків про стан здоров’я дошкільників та їх рівень розвитку, популяризували здоровий спосіб життя.

Хочеться звернути увагу на те, що вихователі працюють у тісному контакті із медичним персоналом закладу щодо оздоровчо-профілактичної роботи, проведено ряд переглядів різних форм роботи з фізвиховання, а  саме: ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, організація занять з фізичної культури на свіжому повітрі.

Під особливим контролем знаходиться питання температурного режиму приміщень.

 

Захворюваність дітей за 2020-2021 н.р.

Всього: 47, з них:

  • COVID-19 – 0;
  • простудних – 17;
  • інфекційних – 20;
  • інші – 10
Кількість випадків захворювання дітей по групах у 2020-2021 н.р.
Група

 

Захворювання

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11
Простудні 2 1 7 4 2 1
Інфекційні 2 1 5 1 11
Інші 1 2 3 1 2 1
Всього 5 2 5 2 11 4 1 13 3 1

 

Захворюваність дітей протягом 2020-2021 н.р. по місяцях

 

6.3. Охорона праці та безпека життєдіяльності дітей

Організація роботи з охорони праці в закладі проводиться відповідно до Закону України «Про охорону праці», «положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», що визначають єдину систему організації роботи з охорони праці. На підставі нормативних документів адміністрація закладу планує заходи щодо охорони здоров’я учасників освітнього процесу за напрямками:

  • охорона праці та безпека життєдіяльності;
  • пожежна безпека;
  • дитячий травматизм.

Протягом року питання охорони праці перебувало на постійному контролі дирекції закладу.

Налагоджено роботу адміністративно-громадського контролю.

Комісія з охорони праці провела:

  • перевірку готовності будівель і споруд ЗДО до початку 2020-2021 н.р.;
  • перевірку стану огорож, опор ГЕП, колодязів, інженерних мереж;
  • обстеження готовності теплового господарства до опалювального періоду 2020-2021 н.р.;
  • обстеження закріплення спортивного та ігрового інвентаря.

В закладі створена комісія з охорони праці та пожежна комісія.

Раз у квартал проводилися повторні інструктажі з кухарями та сторожами, з іншими категоріями працівників – раз у півріччя.

У жовтні 2020 року відповідальна за пожежну безпеку в ЗДО завгосп Сич О.Т. пройшла навчання та перевірку знань з Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів.

У жовтні 2020 року проведено навчання новоприйнятих працівників з питань ОП, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, гігієни праці, виробничої санітарії, правил дорожнього руху (наказ №01-05/46 від 02.10.2020 р.)

В закладі призначені відповідальні особи за ОП, пожежну безпеку, збереження життя і здоров’я дітей (наказ №01-05/25 від 09.09.2020 р.).

Видано наказ: «Про організацію роботи з ОП та безпеки життєдіяльності дітей в ЗДО» №01-05/27 від 11.09.2020 р.

У вересні 2020 року проведено навчання працівників ЗДО певних категорій з питань електробезпеки.

Значна увага в закладі приділяється питанню формування у вихованців правил безпечної поведінки, з цією метою проводяться «Тижні безпеки», на яких діти мають можливість набувати практичні навички. В кожній групі оформлені матеріали для дітей та батьків з даного питання. Питання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму ЗДО та дотримання ТБ перебуває на постійному контролі дирекції закладу та розглядається на оперативних нарадах при керівнику.

Варто відзначити, що у 2021 році в закладі не зареєстровано жодного випадку  невиробничого травматизму серед працівників та дітей

Комісією з ОП проведено перевірку виконання угоди між адміністрацією ЗДО та ПК з питань забезпечення охорони праці працівників закладу. В результаті перевірки було встановлено, що у 2020 році в ЗДО, було придбано холодильну шафу, комп’ютер, проектор – на суму 43210,00 грн.

Виділено:

  • на меблі – 46948,00 грн.;
  • на медикаменти та медичне обладнання – 6100,00 грн.;
  • на миючі, дезінфікуючі засоби, господарські та електротовари – 37054,16 грн.

З метою дотримання вимог пожежної безпеки було придбано 3 лампи – вказівники пожежного виходу, відремонтована електропроводка в коморі, замінено 11 світильників, встановлено громовідвід. З метою забезпечення протиепідемічних заходів придбано 3 бактерицидні лампи – на суму 2085,00 грн. Проведено капітальний ремонт групового павільйону (44790,16 грн.). Для працівників кухні та помічників вихователя закуплено спецодяг на загальну суму – 7760,00 грн.

 

6.4. Організація роботи із звернення громадян

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», наказу Міністерства освіти і науки України від 06.03.2008 року №158 від 07.02.2008 р. №109/2008 «Про виконання Указу Президента України» та відповідного розпорядження голови облдержадміністрації від 13.03.2008 року №124 «Про здійснення контролю за дотриманням законодавства про звернення громадян» в закладі проводиться необхідна робота із питань дотримання законодавства про звернення громадян.

В ЗДО здійснюється постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян та забезпечено всі організаційні заходи щодо виконання його положень, а саме:

  • затверджено графік особистого прийому громадян директором закладу та спеціалістами дитячого садка;
  • щоденно надаються роз’яснення, консультації для батьків вихователями груп;
  • інтерв’ю із залученням ЗМІ міста, висвітлення у місцевій пресі;
  • висвітлення інформації про ЗДО на офіційних сайтах управління освіти, власному сайті ЗДО та на сторінці Facebook.

Постійно проводились усні прийоми громадян, на яких давались кваліфіковані відповіді та роз’яснення. Протягом року надійшло 103 усних звернень та 3 письмові звернення.

Кадрові питання стосувались:

  • влаштування на роботу –  17 звернень;
  • видачі довідок про місце роботи та відвідування дітьми ЗДО – 10 звернень;
  • 2 звернення з питань організації роботи працівників закладу;
  • 1 скарга.

Всі порушені питання розглянуто вчасно та надані відповіді.

 

6.5. Видатки по бюджету та зміцнення матеріально-технічної бази

Значна увага протягом року приділялася питанню збереження, зміцнення та розвитку матеріально-технічної бази ЗДО. Для забезпечення потреб дітей гнучко, варіативно використовувати розвивальний простір, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові зони, осередки самостійності художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, чергових тощо.

 

Видатки по бюджету ЗДО (ясел-садка) «Червона шапочка»

з 1 червня 2020 по 31 травня 2021 н.р.

Загальний фонд 7 770 339,92
Спеціальний фонд 339 073,42
Всього 8 109 413,34

 

Аналіз бюджету з 1 червня 2020 по 31 травня 2021 н.р.

Заробітна плата 5 512 868,00
Нарахування на оплату праці 1 218 295,86
Матеріали і обладнання 189 547,74
Харчування 344 253,93
Оплата послуг, крім комунальних (послуги дератизації, послуги інтернету, зв’язку, заправка картриджу, поточний ремонт) 104 169,16
Оплата теплопостачання 227 253,48
Оплата водопостачання і водовідведення 19 794,38
Оплата електроенергії 138 872,67
Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг (вивезення та захоронення ТВП) 8 042,70
Медикаменти та медичне обладнання 6 100,00
Інші поточні видатки (навчання з сертифік. – КЕКВ 2282) 1 142,00
Придбання обладнання і предметів довгострокового користування 40 000,00 грн.

22 850,00 – холодильна шафа;

9 600,00 – персональний комп’ютер;

7 550,00 – мультимедійний проектор

Капітальний ремонт інших об’єктів 44 790,16 грн. – капітальний ремонт дитячого майданчика

 

Звіт про використання бюджетних коштів ЗДО «Червона шапочка»

з 1 червня 2020 року по 31 травня 2021 року

Капітальний ремонт 44 790,16 грн. – капітальний ремонт дитячого майданчика
Поточний ремонт та будівельні матеріали 119564,86 грн. – поточний ремонт системи опалення, ремонт ясельної групи і музичного залу
Господарські та миючі товари 37 054,16 грн. – ваги, бойлер, світильники, подовжувачі
Меблі 46 948,00 грн. – столи трацеподібні письмові, стінки дитячі
Унаочнення, канцтовари 10 878,54 грн. – ігровий матеріал, ділова документація, канцтовари
Технологічне обладнання 43 210,00 грн. – холодильна шафа, комп’ютер, мультимедіа, проектор
Медикаменти та медичне обладнання 6 100,00 грн. – опромінювач бактерицидний, термометр безконтактний, медикаменти
М’який інвентар 36 528,00 грн. – ковдри, спецодяг, рушники
Підписка газет 3 988,68 грн.
Спонсорська допомога 3 729,35 грн. – допомога від Департаменту освіти, від підприємців, від Всеукраїнського благодійного фонду

 

 

Меблі, 2021 р. М’який інвентар, 2020 р.
Столи дитячі:

група «Казочка» – 8 шт.

Стінка дитяча:

група «Віночок» – 1 шт.

група «Сонечко» – 1 шт.

група «Ромашка» – 1 шт.

група «Веселка» – 1 шт.

Столи письмові  – 10 шт.

Ковдри дитячі:

група «Гніздечко» – 27 шт.

група «Сонечко» – 26 шт.

група «Україночка» – 27 шт.

група «Зернятко» – 25 шт.

група «Бджілка» – 26 шт.

група «Калинка» – 23 шт.

Рушники махрові (40*70):

група «Сонечко» – 32 шт.

група «Віночок» – 25шт.

Спецодяг:

костюм кухаря – 3 шт.

фартухи кухонні – 2 шт.

кітель – 1 шт.

фартух – 14 шт.

пілотки – 15 шт.

ковпаки кухаря – 3 шт.

халати білі – 3 шт.

Заміна дверей у директора та заміна центральних дверей

 

 

 

Поточний ремонт
Група «Бджілка» (шпаклювання та фарбування стелі, стін в групі і туалетній кімнаті та заміна плитки на стінах і підлозі в туалетній кімнаті, заміна лінолеуму)
Поточний ремонт системи опалення, фізкультурний зал, педагогічного кабінету, групи «Веселка»
Ремонт вхідного тамбуру (заміна плитки, шпаклювання)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

НАША АДРЕСА

м. Калуш,

вул. Січових Стрільців,31

Івано-Франківської області, 77300

тел. (03472) 6-63-89

Email: shapochka31@i.ua

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
ПОГОДА
Погода
Статистика відвідувань:
1 користувачів переглядають сайт
Користувачі: 1 відвідувач
Електронна реєстрація дітей в ЗДО