Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти

Зміст

 

ВСТУП ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..3

ПАСПОРТ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ………………………………………………………………………………………………….……………5

ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА ПРО ЗАКЛАД ………………………………………………………………………..………………………10

SWOT-АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДО …………………………………………………………………………………………..…………………12

ЗАВДАННЯ, ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ, ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ………….…………………15

БЛОК 1. Формування іміджу сучасного закладу освіти ……………………………………………………………………..…………15

БЛОК 2. Освітнє середовище закладу вільне від будь-яких форм насильства та булінгу ………………………………17

БЛОК 3. Інклюзивне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище …………………………….……….18

БЛОК 4. Забезпечення доступності дошкільної освіти та соціально-психологічний супровід …………………..….20

БЛОК 5. Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти …………………………………………………………..22

БЛОК 6. Робота з кадрами. Кадрове забезпечення підвищення рівня професійної компетентності

та педагогічної майстерності педагогів ……………………………………………………………………………………………………….23

СИСТЕМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ………………………25

БЛОК 7. Управлінська діяльність …………………………………………………………………………………………………………….….27

  • Стратегія і планування ЗДО ……………………………………………………………………………………………………………….27
  • Розвиток матеріально-технічної бази ЗДО ……………………………………………………………………………….…….….28

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ ……………………………………………………………………………………………………………….…….31

 

ВСТУП

Планування розвитку закладу дошкільної освіти до 2029 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності ЗДО, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.

Глибоке реформування дошкільного виховання, стратегічним завданням якого є створення належних соціально-економічних та морально-психологічних умов для повноцінного життя дитини, оптимального її розвитку й виховання, зміцнення здоров’я шляхом оновлення змісту, форм і методів виховання і розвитку дітей дошкільного віку є нагальною потребою сьогодення. У пошуках нової системи виховання на перший план висуваються гуманістичні ідеї та орієнтири, що ґрунтуються на повазі до особистості дитини, турботи про її розвиток.

Такий підхід передбачає визнання кожного вихованця як унікальної особистості, його прав, ставлення до нього як до суб’єкта власного розвитку, опору у його вихованні на сукупність знань про людину та високий професіоналізм.

Стратегія передбачає забезпечення реалізації права кожної дитини на доступність і безоплатність дошкільної освіти, повноцінний фізичний, інтелектуальний, моральний, естетичний і соціальний її розвиток, формування передумов навчальної діяльності.

Ця Стратегія розвитку є системою дошкільної освіти, віддзеркалюючи соціально-економічні запити батьків в ситуації високого динамізму змін у суспільстві, глобалізаційних процесів, інтенсивного зростання високотехнологічних комунікацій і виробництв, кризових явищ, що гостро позначаються на якості життя населення, перебуває у стані постійного пошуку шляхів актуального, прогнозованого, випереджувального реагування.

Дана Стратегія розвитку має на меті втілення державної освітньої політики, забезпечення конституційних гарантій дітям на здобуття якісної дошкільної освіти, орієнтування на визначення пріоритету розвитку дошкільника як особистості, оновлення освітнього процесу учасниками якого є батьки, педагоги та діти; визначення стратегії діяльності ЗДО як сучасного дошкільного закладу, у якому виховання та навчання наповнено гуманістичним змістом, зорієнтованим на безпосередній розвиток особистості дитини та її успішну соціалізацію, створення нової моделі освітнього процесу на основі особистісно-зорієнтованого підходу, створення умов для максимального охоплення дітей дошкільною освітою; надання батькам більш доступних, різноманітних і якісних освітніх послуг; налагодження тісних зав’язків між дошкільною і початковою ланками освіти з метою підготовки дітей до навчання.

Дошкільна освіта – систематизована і передбачена державним стандартом сукупність результатів навчання і компетентностей, набутих дитиною на цьому рівні освіти.

Метою дошкільної освіти є: всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань та соціалізація особистості, формування інтересу та прагнення дитини до подальшого здобуття освіти на наступному рівні, дбайливе ставлення до себе, до родини, своєї країни, довкілля та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.

Завданнями дошкільної освіти є:

  • збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
  • всебічний розвиток та формування життєвих компетентностей дитини;
  • виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого та дбайливого ставлення до себе, оточення та довкілля;
  • формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей та обдарувань, набуття нею соціального досвіду;
  • формування інтересу та прагнення до подальшого здобуття освіти.

Науково-методична проблема, над якою працює заклад дошкільної освіти: «Формування життєвої компетентності, розвиток базових якостей особистості через інтеграцію різних видів діяльності».

 

ПАСПОРТ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ 

Повна

назва закладу

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Червона шапочка» Калуської міської ради Івано-Франківської області
Юридична адреса вул. Січових Стрільців, б.31, м. Калуш, Івано-Франківська обл., 77300, email:shapochka3131@gmail.com 
Підстава для розробки програми Необхідність удосконалення змісту діяльності закладу, забезпечення якісної дошкільної освіти
Нормативно-правова база –         Конституція України;

–         Базовий компонент дошкільної освіти (наказ МОН від 12.01.2021 №33);

–         Закони України:

ü «Про освіту»;

ü «Про дошкільну освіту»;

ü «Про охорону дитинства»;

–         Положення про дошкільний навчальний заклад, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. №305, в редакції Постанови Кабміну від 27.01.2021 р. №86;

–         Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів;

–         Постанова Кабміну від 24.03.2021 р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування в закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»;

–         Положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОН України від 09.09.2022 р. №805) тощо;

–         Листи МОН:

ü Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (постанова КМУ від 10.04.2019 №530);

ü Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти (лист МОН від 25.06.2020 №1/9-348);

ü Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (постанова КМУ від 21.08.2019 №800);

ü Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні (від 02.04.2022 р. №1/3845-22);

ü Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб (від 17.03.2022 р. №1/3475-22);

ü Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками (від 12.12.2019 р. №1/9-766)

Розробник Стратегії Директор – Дем’янчук Ірина Олексіївна

Вихователь-методист – Бучацька Юлія Олексіївна

Головний бухгалтер – Мельник Тетяна Петрівна

Завгосп – Пікуляк Надія Степанівна

Сестра медична старша – Шмігіль Христина Михайлівна

Практичний психолог – Мезенцева Тетяна Григорівна

Вихователь – Тимофіїв Мирослава Петрівна

Голова ради ЗДО – Лазар Тетяна Михайлівна

Учасники Стратегії Трудовий колектив закладу дошкільної освіти, вихованці ЗДО, батьківська громадськість, соціальні партнери
Мета Створити безпечне, здорове, розвивальне, освітнє середовище закладу, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності
Завдання Створити умови для:

–         забезпечення якісного управління освітнім процесом та системного підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;

–         інтеграції різних видів діяльності та зміни форм організації дітей у малих підгрупах та індивідуально;

–         удосконалення професійної компетентності педагогів як в умовах дошкільного закладу та в системі підвищення кваліфікації;

–         підвищення якості освітнього процесу шляхом впровадження в практику роботи ІКТ та комп’ютерно-орієнтованих технологій;

–         забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, створення умов для їх соціалізації;

–         удосконалення змісту науково-методичної роботи;

–         організація умов для збереження психофізичного здоров’я дошкільників через впровадження здоров’яформуючих і здоров’язбережувальних технологій;

–         формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку шляхом консолідації зусиль педагогів і батьків;

–         інтеграції освітніх напрямів та формування ключових компетентностей майбутніх школярів через впровадження інноваційних технологій в освітній процес;

–         розвитку безпечного здорового, розвивального освітнього середовища, модернізація матеріально-технічної бази закладу;

–         реалізації соціально орієнтованої моделі спілкування «педагог – дитина – батьки», активної участі батьків вихованців в освітньому процесі, налагодження співробітництва з початковою ланкою освіти

Терміни реалізації 2024 – 2029
Етапи реалізації Організаційно-проектувальний етап: січень – вересень 2023 року:

–         діагностика наявних та виявлення альтернативних ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових) для реалізації Стратегії;

–         розробка Стратегії

Етап реалізації Стратегії: січень 2024 р. – грудень 2029 р.

– практична реалізація інноваційних проектів програми;

– організація моніторингового спостереження за результатами; – координація дій.

Аналітико-прогнозуючий етап вересень – жовтень 2029 року:

– аналіз результатів впровадження Стратегії розвитку закладу;

– визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу.

Ресурсне забезпечення –         розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу;

–         підвищення ефективності надання освітніх послуг;

–         формування іміджу

Структура Вступ

Паспорт Стратегії розвитку

Інформаційна довідка про  заклад

SWOT-аналіз діяльності ЗДО

Завдання, пріоритетні напрями, шляхи реалізації Стратегії розвитку

Блок 1. Формування іміджу сучасного закладу освіти

Блок 2. Освітнє середовище закладу вільне від будь-яких  форм насильства та булінгу

Блок 3. Інклюзивне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище

Блок 4. Забезпечення доступності дошкільної освіти та соціально-психологічний супровід

Блок 5. Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти

Блок 6. Робота з кадрами. Кадрове забезпечення підвищення рівня професійної компетентності та педагогічної майстерності педагогів

Блок 7. Управлінська діяльність

Прикінцеві положення

Очікувані результати Забезпечення якості освіти через:

–         реалізацію доступності дошкільної освіти;

–         створення безпечного здорового середовища, модернізацію матеріально-технічної бази закладу; поповнення розвивального середовища;

–         формування у дошкільників інтересу, вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;

–         раціональне використання інноваційних педагогічних технологій, методик, програм, розробка власних педагогічних технологій, що сприятимуть формуванню життєвих компетентностей дошкільнят;

–         сформованість свідомого ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої соціальної цінності;

–         сформованість шанобливого ставлення дітей до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, рідної мови, національних цінностей, свідомого та дбайливого ставлення до себе, оточення та довкілля;

–         підвищення рівня професійної компетентності педагогів, підвищення їх мотиваційної готовності до праці, подолання синдрому професійного вигорання;

–         систематичне включення ІКТ в освітній процес ЗДО;

–         соціалізація дітей з особливими освітніми потребами;

–         створення інклюзивного освітнього простору для дітей з ООП;

–         розвиток дитячих здібностей та обдарувань, набуття дітьми соціального досвіду;

–         активне включення батьків у освітній процес ЗДО, створення взаємовигідного соціального партнерства, підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків;

–         підвищення рівня іміджу закладу

Контроль, корекція й оцінювання Системний моніторинг реалізації Стратегії та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти
Принципи роботи за Стратегією –         нормативності (у роботі керуватися основними законодавчими та нормативними документами);

–         динамічності (передбачає оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі);

–         комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх завдань, які стоять перед дошкільним закладом);

–         колективної та особистісної відповідальності за процес і результати діяльності дошкільного закладу;

–         рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати емоційно-творчу атмосферу в колективі)

Умови реалізації Стратегії –         запровадження нових педагогічних та управлінських технологій;

–         система постійного відстеження якості надання освітніх послуг;

–         організаційне та функціональне оновлення діяльності методичної служби

Фінансово-економічне та ресурсне забезпечення Стратегії –         Бюджетне фінансування;

–         Позабюджетне фінансування;

–         Цільові кошти

 

ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА ПРО ЗАКЛАД

Засновник: Калуська міська рада

Форма власності: комунальна

Проектна потужність закладу дошкільної освіти: 210 місць

Наповнюваність закладу дошкільної освіти: 190 дітей

Проблеми:

  • недостатня наповнюваність груп дітьми згідно мережі;
  • велика плинність кадрів;
  • невідповідний рівень заробітної платні;

Перелік приміщень закладу дошкільної освіти:

  • 11 групових приміщень;
  • музична зала;
  • спортивна зала;
  • харчоблок;
  • пральня;
  • ресурсна кімната;
  • кабінети: директора, вихователя-методиста, медичний кабінет з ізолятором, діловода, практичного психолога, керівника музичного, бухгалтера, завгоспа, обслуговуючого персоналу.

Матеріально-технічне забезпечення закладу дошкільної освіти – добре.

Протягом 2022 – 2023 р. в ЗДО облаштоване укриття.

 

Кадрове забезпечення закладу дошкільної освіти

Кількість працівників дошкільного навчального закладу 66 чоловік, з них:

  • педагогічні працівники – 32;
  • медичні працівники – 2;
  • обслуговуючий персонал та спеціалісти – 32
  • вакансії: 0,9 ст. вихователя

Якісний склад педагогічного колективу:

Очолює навчальний заклад директор: Дем’янчук Ірина Олексіївна – освіта вища педагогічна, педагогічний стаж роботи 27 років.

Вихователь-методист: Бучацька Юлія Олексіївна – освіта вища дошкільна, «спеціаліст вищої категорії», стаж педагогічної роботи 45 років.

Педагогічні працівники:

Директор – 1

Вихователь-методист – 1

Практичний психолог – 1

Керівник музичний – 3

Вихователь – 21

Вчитель-логопед – 2

Вчитель-дефектолог – 1

Інструктор з фізкультури – 1

Керівник гуртка (хореограф) – 1

За освітою:

з повною вищою освітою – 22

з неповною вищою освітою – 10

За результатами атестації:

Спеціаліст вищої категорії – 6

Спеціаліст першої категорії – 7

Спеціаліст другої категорії – 5

Спеціаліст – 3

Тарифний розряд – 10

Педагогічне звання «вихователь-методист» – 1

Дошкільний навчальний заклад працює за: Базовим компонентом дошкільної освіти, програмами «Українське дошкілля», «Віконечко», та парціальними програмами:

  • «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» (Н.Гавриш, О.Пометун);
  • «Дитяча хореографія» (А.Шевчук);
  • «Духовно-моральне виховання дітей на християнських цінностях» (А.Богуш, І.Сіданіч);
  • «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (К.Крутій);
  • «Казкова фізкультура» (М.Єфименко).

 

SWOT-АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДО 

Напрямок діяльності Сильні сторони

(Потенційні внутрішні переваги)

Слабкі сторони

(Потенційні внутрішні недоліки)

Організація освітнього процесу 1.     Чітке планування освітнього процесу.

2.     Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі.

3.     Належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації освітнього процесу.

4.     Гнучкість, диференціація педагогічного процесу.

5.     Впровадження в практику роботи інновацій.

6.     Наявність мультимедійного обладнання для проведення освітнього процесу.

7.     Функціонування груп для дітей з ООП (логопедичної та ЗПР).

8.     Впровадження додаткових освітніх послуг.

9.     Використання в роботі парціальних програм.

10.             Організація гурткової роботи для обдарованих дітей.

1.     Невідповідність матеріально-технічної бази сучасним стандартам.

2.     Недостатнє впровадження ІКТ-технологій в освітню роботу закладу (65% педпрацівників володіють комп’ютером).

3.     Недостатня оснащеність розвивального середовища згідно сучасних вимог.

4.     Збільшення кількості дітей з мовленнєвими порушеннями.

Кадрова політика, управління персоналом 1.     Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління.

2.     Належний рівень професійної компетентності персоналу.

3.     Моральна і психологічна згуртованість колективу.

4.     Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків.

1.     Висока плинність кадрів.

2.     Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої надбання на сторінках періодичних видань.

3.     Низький рівень заробітної плати і відповідно низький рівень мотивації.

Маркетинг 1.     Позитивний імідж дошкільного закладу в місті.

2.     Висвітлення інформації про діяльність дошкільного закладу на веб-сайті дошкільного закладу, на сторінці у соціальній мережі Facebook.

1.     Недостатня наповнюваність груп.

2.     Недостатня участь закладу в онлайн- та офлайн-конкурсах .

Інновації 1.     Активне використання та впровадження педагогами інноваційних та педагогічних технологій в освітньо-виховний процес.

2.     Систематичне використання в роботі з дітьми інноваційних технологій спрямованих на розвиток логіко-математичного мислення («Кольорові палички» Дж.Кюізенера, «Логічні блоки» З.Дьєнеша).

3.     Впровадження в роботу з дітьми пошуково-дослідної діяльності.

1.     Недосконала система саморозвитку педагогів.

2.     Недостатність фінансування для більш широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтеративних методик.

3.     Недостатність авторських розробок занять, сценаріїв заходів, що дозволяє індивідуалізувати освітній процес під особливості кожної групи.

Фінансування 1.     Стабільність бюджетного фінансування по захищених статтях. 1.     Недостатність коштів на незахищених статтях.

2.     Недостатність фінансування для забезпечення стимулюючих виплат педагогам.

Матеріально-технічне забезпечення 1.     Облаштування укриття.

2.     Поповнення групових кімнат сучасними меблями.

3.     Обладнання ресурсної кімнати.

4.     Оновлення розвивального середовища груп.

5.     Облаштування метеомайданчика.

6.     Оновлення ландшафтного дизайну.

7.     Облаштування ігрових та фізкультурного майданчиків.

8.     Значне покращення санітарних умов.

1.     Недостатнє забезпечення комп’ютерною технікою.

2.     Необхідність:

–         автономної системи опалення;

–         системи пожежної сигналізації;

–         встановлення зовнішніх відеокамер;

–         заміна технічного обладнання на харчоблоці;

–         капітальний ремонт центрального коридору;

–         капітальний ремонт 2-х павільйонів;

–         асфальтування доріжок;

–         капітальний ремонт цоколя будівлі;

–         поновлення ігровим і розвивальним матеріалом ресурсної та групових кімнат;

–          поновлення бази ЗДО комп’ютерною технікою;

–         збагачення спортивного інвентарю.

 

Аналіз потенціалу розвитку закладу:

  • залучення уваги суспільства та органів мішаної влади до проблем закладу та дошкільної освіти;
  • розвиток системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників, зростання їх професійної майстерності;
  • пошук педагогічних ідей щодо оновлення змісту дошкільної освіти;
  • необхідність збереження досягнутого рівня якості освіти та виховання, існуючої динаміки інноваційного розвитку за рахунок актуалізації внутрішнього потенціалу освітнього закладу;
  • збільшення кількості інноваційно-активних технологій і авторських розробок і включення їх в освітній процес;
  • стимулювання праці педагогів, які впроваджують інноваційні програми дошкільної освіти;
  • мінімізація плинності персоналу та запобігання відтоку перспективних педагогічних кадрів;
  • збільшення кількості вихованців згідно мережі закладу;
  • розширення можливостей професійної самореалізації.

 

Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти закладу:

Для виконання завдань, визначених стратегією розвитку, визначено чотири основних напрямів розвитку, що відображені у розділах:

  1. Формування іміджу сучасного закладу освіти:
  • забезпечення комфортних та безпечних умов навчання та праці;
  • освітнє середовище закладу освіти вільне від будь-яких форм насильства та булінгу;
  • інклюзивне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище;
  • забезпечення доступності дошкільної освіти, соціально-психологічний супровід.
  1. Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти:
  • моніторинг
  1. Робота з кадрами:
  • кадрове забезпечення закладу освіти;
  • підвищення рівня професійної компетенції та педагогічної майстерності педагогів.
  1. Система управлінської діяльності:
  • стратегія і планування;
  • розвиток матеріально-технічної бази ЗДО.

 

Завдання, пріоритетні напрями, шляхи реалізації Стратегії розвитку:

Блок 1. Формування іміджу сучасного закладу освіти.

Забезпечення комфортних та безпечних умов навчання та праці:

  • провести роботу щодо осучаснення дизайну освітнього середовища закладу освіти, таким що дозволяє максимально ефективно використовувати приміщення та територію закладу в освітньому процесі;
  • створити безпечні умови для перебування вихованців та працівників в дошкільному навчальному закладі;
  • здійснювати роботу щодо профілактики та запобіганню дитячого травматизму;
  • навчити дітей правилам та нормам безпечної поведінки у довкіллі;
  • дотримуватись вимог санітарно-гігієнічних правил і норм;
  • забезпечити умови для здорового харчування;
  • створювати умови для безпечного використання мережі Інтернет

з/п

Зміст заходів Термін виконання Виконавець
1. Створити належні санітарно-гігієнічні умови в закладі для догляду, виховання, навчання та розвитку дітей Постійно Педагогічні працівники
2. Забезпечити розробку і виконання закладом освіти комплексу заходів з охорони праці та правил безпеки Щорічно Директор
3. Проводити інструктаж з працівниками з охорони праці та безпеки життєдіяльності дітей 1 раз на півроку Завгосп
4. Проводити навчання з відповідальними за технічний стан, безпечну та експлуатацію теплового та електро- господарства Щорічно Завгосп
5. Проводити перевірку захисного заземлення, опору ізоляції, засобів індивідуального захисту Щорічно Завгосп
6. Встановити в приміщеннях дошкільного навчального закладу протипожежну сигналізацію 2025 рік Завгосп
7. Провести вогнезахисну обробку горищ 2024 рік Завгосп
8. Щорічно проводити повірку, перезарядку вогнегасників Щорічно Завгосп
9. Здійснювати вчасну санітарно-технічну розчистку зелених насаджень та зрізування аварійних дерев При потребі Завгосп
10. Проводити профілактичні бесіди з працівниками дошкільного закладу з безпеки життєдіяльності Постійно Вихователь-методист

Завгосп

11. Проводити атестацію робочих місць за шкідливими умовами праці 1 раз на 5 років Директор
12. Забезпечити проведення планових медичних профілактичних оглядів працівників закладу згідно з графіком 2 рази в рік Сестри медичні старші
13. Проводити тематичні тижні знань безпеки життєдіяльності та безпеки дитини Відповідно до річного плану Вихователь-методист
14. Працювати над створенням здоров’язбережувального середовища в групових приміщеннях, майданчиках в дошкільному навчальному закладі Відповідно до річного плану Вихователі
15. Оновити технологічне обладнання харчоблоку 2024 – 2029 Директор
16. Поновити асфальтове покриття закладу 2024 – 2029 Директор

Очікувані результати:

  • створення моделі сучасного закладу дошкільної освіти на принципах дитиноцентризму;
  • створення сучасного освітнього середовища з опорою на особистісно орієнтовану модель виховання;
  • створення безпечного, здорового освітнього середовища

 

Блок 2. Освітнє середовище закладу вільне від будь-яких форм насильства та булінгу.

Мета: створення психологічно-комфортного середовища для вихованців, їхніх батьків, педагогічних працівників та організація освітнього процесу на принципах партнерства, взаємодії та недискримінації.

з/п

Зміст заходів Термін виконання Виконавець
1. Організовувати роботу психологічної служби для учасників освітнього процесу щодо недопущення булінгу, іншого насильства; в тому числі для психологічного супроводу тих, які вчинили булінг, стали його свідком або постраждали від булінгу чи іншого насильства 2024 – 2029 Практичний психолог
2. Оприлюднювати правила поведінки учасників освітнього процесу, що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності прав і свобод людини 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
3. Взаємодіяти з органами та службами щодо захисту прав дітей, правоохоронними органами щодо запобігання булінгу, іншому насильству 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

Очікувані результати:

  • створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
  • вчасне виявлення та попередження булінгу в закладі освіти

Блок 3. Інклюзивне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище.

Мета: створити єдине освітнє середовище, яке сприятиме фізичному, інтелектуальному і особистісному розвитку дітей; забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.

Завдання:

  • створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;
  • підвищити особистісно-орієнтований підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
  • модернізація змісту дошкільної освіти;
  • надавати кваліфіковану допомогу дитині у формуванні вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;
  • створення і запровадження інноваційних технологій розвитку, навчання та виховання дитини дошкільного віку;
  • створити оновлене матеріально-технічне забезпечення закладу відповідно до вимог часу.

Пріоритет:

Розвиток ключових компетентностей дошкільників

 

Заходи з реалізації проекту: 

з/п

Зміст роботи Термін виконання Виконавець
1. Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання По мірі необхідності Педагоги
2. Продовжувати впроваджувати в освітню діяльність закладу організацію тематичних тижнів – фізкультури, кольорового тижня, тижня експериментів, тижня довкілля, тижня соціальної і фінансової освіти, тижня безпеки дитини Щорічно Вихователь-методист

Педагоги

3. Впроваджувати в освітній процес інноваційні педагогічні та інформаційно комунікативні технології 2024 – 2029 Педагоги
4. Розробити коректурні таблиці з різних розділів програми 2024 рік Педагоги
5. Впроваджувати нові форми, методи та прийоми роботи для підвищення пізнавальної активності дітей засобами STREAM-освіти Постійно Педагоги
6. Розробити систему занять з використанням ІКТ, в тому числі для дітей з ООП 2024 Вихователь-методист

Педагоги

7. Активізувати роботу щодо формування у дошкільників початкових уявлень про дії та поведінку, орієнтованих на сталий розвиток Постійно Вихователь-методист

Педагоги

8. Поповнення картотеки інтегрованих занять для дітей, спрямованих на уточнення понять про духовні цінності 2024 – 2029 Вихователь-методист
9. Продовжувати поповнювати розвивальне середовище закладу з усіх розділів програми 2024 – 2029 Вихователь-методист
10. Продовжувати використовувати на заняттях з образотворчої діяльності інноваційні та нетрадиційні техніки малювання 2024 – 2029 Педагоги
11. Активізувати роботу з ознайомлення дітей із предметами народного декоративно-ужиткового мистецтва 2024 Педагоги
12. Обладнати костюмерну дошкільного закладу з костюмами для ігор-драматизацій та святкових ранків та розваг 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

Педагоги

Очікувані результати:

  • розвиток інтелекту дошкільників як інтегрованого психічного явища, яке включає ряд пізнавальних процесів;
  • інтенсифікація сенсорного, математичного, мовленнєвого, естетичного, соціального розвитку дітей;
  • висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності;
  • формування практичного досвіду дітей;
  • застосування діяльнісного підходу у формуванні ключових компетенцій дошкільників;
  • сформоване вміння вчитися, як основне завдання при підготовці майбутніх школярів

 

Блок 4. Забезпечення доступності дошкільної освіти та соціально-психологічний супровід.

Мета: повноцінний особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоров’я, забезпечення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.

Завдання:

  • забезпечити доступність здобуття дошкільної освіти;
  • створити умови для підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;
  • сприяти збереженню та зміцненню фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку;
  • підвищити ефективність діяльності практичного психолога шляхом використання соціально-педагогічних та психологічних технологій;
  • забезпечити якісний психологічний супровід процесу навчання та виховання дітей;
  • орієнтувати роботу практичного психолога на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в дитячому середовищі, профілактику девіантної і ризикової поведінки дітей.
  • забезпечити соціалізацію дітей з ООП

Пріоритети:

  • побудова освітнього простору на основі принципу гуманізму;
  • розробка розвиваючих, корекційних програм навчання та виховання

з/п

Зміст заходів Термін виконання Виконавець
1. Забезпечувати реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п’ятирічного віку. Здійснювати зарахування дітей до закладу освіти відповідно до електронної реєстрації 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
2. Створити належні умови для обов’язкового здобуття дітьми 5-річного віку дошкільної освіти 2024 – 2029 Директор

Завгосп

3. Забезпечувати системну організаційно-методичну та роз’яснювальну роботу серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливими потребами 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

Педагогічні працівники

4. Впровадження спеціальної (інклюзивної) освіти в заклад освіти. Розвивати зв’язок з родинами вихованців з особливими освітніми потребами 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
5. Підтримувати зв’язки з інклюзивно-ресурсним центром, залучаючи його фахівців до розроблення консультацій педагогів закладу для надання якісного психолого-педагогічного супроводу дітей в освітньому процесі 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

Педагогічні працівники

6. Поновити розвивальне середовище ресурсної кімнати 2024 – 2029 Педагоги
7. Забезпечити умови ефективної реалізації оновленого Базового компонента дошкільної освіти 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
8. Впроваджувати в педагогічний процес здоров’язберігаючі технології, соціально-оздоровчі проекти 2024 – 2029 Педагогічні працівники
9. Забезпечувати належний стан медичного обслуговування дітей 2024 – 2029 Педагогічні працівники
10. Оновити систему оздоровчих заходів, які проводяться в умовах ЗДО 2024 – 2029 Сестри медичні старші
11. Забезпечувати раціональне, збалансоване харчування дітей в дошкільному закладі з дотриманням натуральним норм харчування та врахування віку і типу груп на принципах НАССР 2024 – 2029 Директор

Сестри медичні старші

12. Здійснювати контроль за якістю харчування та медичного обслуговування дітей різних вікових категорій, відповідно до потреб розвитку 2024 – 2029 Сестри медичні старші

Працівники харчоблоку

13. Забезпечити харчування дітям пільгових категорій 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

Очікувані результати:

  • створення особистісної траєкторії розвитку кожної дитини;
  • набуття здатності дітьми будувати морально-етичні взаємовідносини з однолітками, виявляти активний пізнавальний інтерес до оточуючого світу;
  • неконфліктна адаптація учасників освітньо-виховного процесу до суспільних змін, збереження їх психосоматичного здоров’я;
  • соціалізація дітей з особливими освітніми потребами;
  • створення безпечного освітнього простору для дітей з ООП;
  • соціально-педагогічний патронат та психологічний супровід дітей вразливих категорій

 

Блок 5. Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти.

Мета: застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання та виховання дітей.

з/п

Зміст заходів Термін виконання Виконавець
1. Здійснювати аналіз результатів і динаміки навчальних досягнень вихованців 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
2. Оцінювати навчальні досягнення вихованців з метою виявлення творчих та обдарованих дітей 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
3. Аналізувати рівні розвитку компетенцій дітей відповідно до Базового компонента дошкільної освіти 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
4. Спрямувати освітній процес на досягнення соціально-закріпленого результату (заданої норми, вимог до розвиненості, навченості та вихованості дитини) 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
5. Забезпечити виконання вимог до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до освітніх ліній 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу
6. Систематично реалізовувати сплановану індивідуальну роботу з дітьми (низького, середнього рівня), із застосуванням особистісно-орієнтованого підходу 2024 – 2029 Всі учасники освітнього процесу

Очікувані результати:

  • забезпечення систематичного відстеження та коригування результатів навчання та виховання дітей

 

Блок 6. Робота з кадрами. Кадрове забезпечення підвищення рівня професійної компетентності та педагогічної майстерності педагогів

Мета:

  • оптимізація кадрового забезпечення навчального закладу;
  • оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників;
  • підготовка та підтримка компетентності педагога;
  • оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного та міжатестаційного періоду;
  • створення умов для саморозвитку та самореалізації працівників ЗДО;
  • створення сприятливих умов для підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних працівників;
  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо організації освітньої роботи з дошкільниками;
  • навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в ЗДО;
  • впровадження інноваційних методик, технологій, програм в практику роботи з метою забезпечення ефективності освітнього процесу

 

СИСТЕМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ 

з/п

Зміст заходів Термін виконання Виконавець
1. Формування штату закладу кваліфікованими педагогічними працівниками та іншими спеціалістами відповідно до штатного розпису 2024 Директор
2. Забезпечити достатній рівень оволодіння педагогічними працівниками ЗДО ІКТ та впровадження їх освітній процес 2024 – 2026 Директор

Вихователь-методист

Педагоги

3. Здійснювати атестацію педагогічних працівників відповідно до Положення про атестацію 2024 – 2029 Директор
4. Впроваджувати педагогами новітніх освітніх технологій та форм організації освітнього процесу, спрямовані на формування ключових компетенцій і наскрізних умінь вихованців відповідно до освітньої програми 2024 – 2029 Вихователь-методист

Педагоги

5. Брати участь у конкурсах фахової майстерності серед педагогічних працівників навчальних закладів 2024 – 2029 Педагоги
6. Забезпечувати обов’язкове проходження педагогічними працівниками закладу курсової підготовки у міжатестаційний період відповідно до перспективного плану 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

7. Розширювати форми підвищення кваліфікації педагогів 2024 – 2029 Вихователь-методист

Педагоги

8. Мотивувати працівників до якісної роботи, далі через систему матеріального та морального заохочення 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

9. Впроваджувати систему методичних заходів, спрямованих на розвиток професійної компетентності, творчих можливостей педагогів 2024 – 2029 Вихователь-методист
10. Створювати умови для систематичного поповнення та використання педагогічними працівниками закладу методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсу 2024 – 2029 Вихователь-методист
11. Залучати педагогів до вивчення та впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм 2024 – 2029 Вихователь-методист
12. Забезпечувати якісний моніторинг стану освітньої діяльності педагогів 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

13. Постійно оновлювати відповідно до сучасних вимог навчально-методичне забезпечення освітнього процесу 2024 – 2029 Педагогічні працівники
14. Продовжити роботу з наставництва в Школі молодого вихователя «Сходинки майстерності» 2024 – 2029 Вихователь-методист
15. Організовувати Тематичні тижні 2024 – 2029 Вихователь-методист
16. Продовжувати проводити Дні добрих справ, екологічні та благодійні акції із залученням дітей, їхніх батьків 2024 – 2029 Вихователь-методист
17. Сприяти дотриманню педагогами академічної доброчесності 2024 – 2029 Вихователь-методист
18. Поповнення навчальної бази ЗДО ноутбуками, планшетами 2024 – 2029 Завгосп

Очікувані результати:

  • підвищення професійної компетентності та педагогічної майстерності педагогів;
  • забезпечення якості організації освітнього процесу через використання ІКТ та інноваційних технологій;
  • подолання «синдрому – вигорання»;
  • зниження рівня плинності курсів;
  • забезпечення взаємодії всіх учасників освітнього процесу;
  • включення ІКТ в освітній процес ЗДО

 

Блок 7. Управлінська діяльність

  • Стратегія і планування ЗДО

Мета:

  • формування позитивного іміджу ЗДО;
  • створення та підтримання атмосфери довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою;
  • забезпечення розвитку та ефективність використання матеріально-технічної бази закладу

з/п

Зміст заходів Термін виконання Виконавець
1. Здійснювати річне планування та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку та з урахуванням освітньої програми закладу 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

2. Щорічно здійснювати самооцінювання якості освітньої діяльності 2024 – 2029 Директор
3. Розподілити обов’язки та повноваження між адміністрацією закладу освіти для забезпечення ефективного управління закладом освіти та вдосконалення якості освітньої діяльності 2024 – 2029 Директор
4. Утримувати у належному стані будівлі, приміщення, обладнання закладу освіти 2024 – 2029 Завгосп
5. Створити у закладі систему інформаційного забезпечення (у тому числі електронний документообіг) та автоматизоване середовище для роботи з даними 2024 – 2029 Директор
6. Сприяти та забезпечувати необхідні умови для діяльності різноманітних форм громадського самоврядування 2024 – 2029 Директор
7. Створити умови для формування відкритого освітнього середовища через залучення учасників освітнього процесу до різноманітних суспільно-значущих заходів поза межами закладу: фестивалі, екскурсії, відвідування установ культури тощо 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

8. Створити психологічно комфортне середовище яке забезпечує конструктивне спілкування учасників освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної довіри, не допускати виникнення ситуації булінгу та мобінгу в ЗДО 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

9. Оприлюднювати інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах (сайті, сторінках інтернету) 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

Очікувані результати:

  • забезпечення ефективного управління закладом та вдосконалення якості освітньої діяльності;
  • створення в ЗДО психологічно-комфортного середовища, яке забезпечує конструктивне спілкування учасників освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної довіри;
  • сформованість системи інформаційного забезпечення управління закладом;
  • забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладу;
  • підвищення іміджу ЗДО

 

  • Розвиток матеріально-технічної бази ЗДО

Мета:

  • забезпечення в закладі дошкільної освіти відповідних санітарно- гігієнічних, технічних та протиепідемічних вимог, для створення належних та безпечних умов праці та умов для навчання і виховання дітей

 Завдання:

  • поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі закладу освіти;
  • провести поточні та капітальні ремонти, які передбачають тривалий гарантійний строк експлуатації;
  • забезпечити виконання вимог пожежної безпеки;
  • забезпечити заклад сучасними меблями, комп’ютерною технікою, корекційно-розвивальним та технологічним обладнанням, відповідно до санітарно-гігієнічних та технічних вимог, створити сприятливі та комфортні умови праці освітнього процесу

Пріоритети: здійснення заходів щодо модернізації матеріально- технічної бази закладу освіти

Очікувані результати:

  • оновлення матеріально-технічної бази закладу освіти;
  • створення сприятливих умов праці та організації освітнього процесу

з/п

Зміст заходів Термін виконання Виконавець
1. Продовжувати роботу по впровадженню енергозберігаючих технологій шляхом заміни віконних та дверних блоків на нові металопластикові 2024 – 2029 Директор

Завгосп

2. Провести капітальний ремонт цоколю будівлі 2025 – 2029 Директор

Завгосп

3. Провести капітальний ремонт перекриття комори та складу 2025 – 2026 Директор

Завгосп

4. Провести поточний ремонт перекриття 2-х павільйонів 2024 – 2025 Директор

Завгосп

5. Провести капітальний ремонт центрального коридору 2026 – 2027 Директор

Завгосп

6. Проведення поточного ремонту всіх групових приміщень, кабінетів, музичної та спортивної зали, коридорів, сходових клітин 2024 – 2029 Директор

Завгосп

7. Встановлення пожежної сигналізації, провести оброблення горища вогнезахисною речовиною 2024 – 2027 Директор

Завгосп

8. Провести благоустрій території: фарбування вуличного спортивного обладнання, споруд на майданчиках, облаштування квітників 2024 – 2029 Завгосп
9. Провести ревізії та реконструкції освітлення (заміна ламп, вимикачів, розеток, плафонів) 2024 – 2029 Завгосп
10. Проведення та реконструкції індивідуального теплопостачання 2024 – 2025 Директор

Завгосп

11. Осучаснення території дошкільного навчального закладу (ландшафтний дизайн, озеленення, нестандартне обладнання) 2024 – 2029 Завгосп
12. Провести асфальтування доріжок 2025 – 2027 Директор

Завгосп

13. Придбання комп’ютерної техніки (ноутбуків), принтерів 2024 – 2029 Директор
14. Поновлення технологічного обладнання на харчоблоці (духової шафи, електро-сковорідки, електричних плит) 2024 – 2027 Директор
15. Провести заміну внутрішніх дверей в групові кімнати 2026 – 2029 Директор

Завгосп

16. Забезпечення закладу дезинфікуючими та миючими засобами 2024 – 2029 Завгосп
17. Забезпечення працівників прибиральним інвентарем (лопати, граблі, віники, відра тощо) 2024 – 2029 Завгосп
18. Забезпечення медикаментами та канцтоварами 2024 – 2029 Сестри медичні старші
19. Забезпечення харчоблоку та груп посудом 2024 – 2029 Завгосп
20. Поновлення м’якого інвентарю (білизни, рушників, покривал, матраців) 2024 – 2029 каштелян
21. Провести заміну меблів у групових кімнатах (дитячих шаф, шаф для іграшок, стільців) 2024 – 2029 Директор

Завгосп

22. Поновлення ігрового та розвивального матеріалу груп та ресурсної кімнати 2024 – 2029 Директор

Вихователь-методист

23. Поновлення спецодягу обслуговуючого персоналу 2025 – 2027 Директор

Завгосп

 

Очікувані результати реалізації Стратегії розвитку закладу дошкільної освіти.

Педагоги, як учасники Стратегії розвитку закладу дошкільної освіти, сприяють опануванню здобувачами освіти комплексу компетенцій дошкільника, забезпечують сприятливі умови для фізичного, інтелектуального, психічного, духовного, соціального становлення особистості дітей дошкільного віку.

Реалізація Стратегії розвитку ЗДО на основі сучасних педагогічних технологій освіти, на засадах компетентнісного підходу має:

  • забезпечити оновлення змісту якісної дошкільної освіти;
  • розкрити можливості кожної дитини дошкільного віку, розвивати її здібності на основі партнерства між педагогами, дітьми, батьками;
  • підвищити особисту відповідальність педагогів за результат наданих освітніх послуг;
  • підвищити професійну компетентність та майстерність педагогічних працівників;
  • накопичити особистий педагогічний досвід (створення авторських програм, методичних розробок, посібників тощо);
  • здійснити інформатизацію освітнього процесу;
  • розширити форми здобуття дошкільної освіти та мережу гурткової роботи для здобувачів освіти;
  • упровадити інноваційні методи формування ключових компетентностей дошкільників;
  • підвищити позитивний імідж та конкурентоздатність на ринку освітніх послуг;
  • зорієнтувати учасників освітнього процесу на сталий розвиток та партнерські стосунки.

 

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

Виконання заходів щодо реалізації Стратегії передбачає як бюджетне так і додаткове фінансування і буде реалізовано в ході статутної діяльності закладу дошкільної освіти. Завдання Стратегії розвитку буде реалізовано шляхом послідовного включення запланованих дій до щорічних планів роботи закладу.

Проміжні підсумки реалізації Стратегії підводитимуться щорічно, за підсумками моніторингових досліджень, на загальних зборах колективу з залученням батьків та громадськості (публічний звіт директора).

Загальні підсумки реалізації Стратегії будуть підведені у 2029 році шляхом публічного звіту колективу закладу дошкільної освіти про виконання Стратегії розвитку перед громадськістю та батьками, на сайті закладу.

НАША АДРЕСА

м. Калуш,

вул. Січових Стрільців,31

Івано-Франківської області, 77300

тел. (03472) 6-63-89

Email: shapochka31@i.ua

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

ПОГОДА

Погода

Статистика відвідувань:

1 користувачів переглядають сайт
Користувачі: 1 відвідувач

Електронна реєстрація дітей в ЗДО