Рекомендації

День здоров’я в дошкільному закладі

(методичні рекомендації)

У системі заходів, спрямованих на зміцнення здоров’я, загартування і фізичний розвиток дітей, важливе місце належить Дням здоров’я.

Дні здоров’я організовуються з першої молодшої групи один раз на місяць. Цей день наповнюється різноманітними формами роботи з фізичного виховання. Більшість заходів доцільно проводити на свіжому повітрі, добираючи до них оригінальні комплекси фізичних вправ та інші засоби і нетрадиційні форми проведення:

  • ранкова гімнастика;
  • фізкультурні заняття;
  • піший перехід;
  • дитячий туризм;
  • гартувальні та лікувально-профілактичні процедури;
  • самостійна рухова діяльність;
  • гімнастика після денного сну;
  • розвага;
  • фізкультурне свято

Не залишається поза увагою педагогів і робота з інших розділів програми. Хоча навчальні заняття з них не проводяться, однак дозвілля дітей також заповнюється бесідами, читанням художньої літератури, театралізаціями, самостійною художньою діяльністю на теми здорового способу життя.

Програма Дня здоров’я передбачає заходи, загальні для всього дошкільного закладу, і такі, що розраховані на кожну вікову групу.

У День здоров’я треба забезпечити максимальне перебування дітей на свіжому повітрі. Дні здоров’я влаштовуються для всіх груп разом або окремо для дітей молодшого і старшого дошкільного віку. До участі в них слід обов’язково залучати учнів початкових класів, учителів, батьків і, звичайно, всіх працівників дошкільного закладу.

Основний зміст будь-якого Дня здоров’я повинен включати заходи, передбачені програмою з фізичного розвитку. Різноманітні змагання в іграх, естафетах, старти з окремих видів фізичних вправ (біг, стрибки, метання, лазіння), розваги-атракціони тощо мають викликати в дітей інтерес до занять фізкультурою, до суперництва в спритності, швидкості, силі, розвивати вміння критично ставитись до себе і товаришів, виховувати волю, наполегливість, колективізм.

Організовуючи Дні здоров’я, слід максимально враховувати кліматичні особливості сезону, можливості використання природних факторів (ліс, парк, луки, пагорби, береги, водойми та ін.).

Так, узимку до програми Дня здоров’я можуть входити різноманітні вправи, ігри, змагання із санками, лижами, ковзанами. Молодші діти, беруть участь у катанні на санчатах з гірки, веселих естафетах, ліпленні сніговита. Старші – в іграх і змаганнях на лижах, гри в хокей, катанні на ковзанах тощо. Для цього треба заздалегідь підготувати снігові лабіринти, вали, гірки, льодові доріжки, катки, розчищати майданчик. Для старших дітей бажано організовувати лижний похід. Проводиться він у два переходи в повільному темпі. Протяжність маршруту для підготовчої групи до 2 – 2,5 км; для старшої – до 1 – 1,5 км; середньої – до 500 – 800 м. плануючи похід, треба все детально продумати: і маршрут, і екіпіровку дітей, і підготовку їх до маршруту. Слід подбати і про організацію активного відпочинку в поході (ігри в природніх умовах).

У весняно-літній період можливості для успішного, насиченого проведення Днів здоров’я безмежні. Діти можуть брати участь у найрізноманітніших змаганнях та іграх, демонструвати свої вміння у виконанні різних фізичних вправ, виборювати першість у бігу, стрибках, катанні на велосипедах і самокатах, плаванні. Неодмінними складовими мають бути веселі атракціони, естафети, розваги. Так, дітям молодшого віку можна запропонувати ігри з м’ячем – «влучи в ямку», «забий м’яч». Старшим дошкільникам – перетягування каната, біг із зв’язаним ногами у парах, біг у мішку та інші веселі, цікаві завдання.

Восени до програми Дня здоров’я слід ввести фізкультурні розваги, ігри, атракціони – для малят і футбол, хокей на траві, баскетбол, настільний теніс (за спрощеними вправами), різноманітні спортивні вправи – для старших.

Протягом усього теплого періоду рекомендуються в Дні здоров’я піші переходи для дітей (у два переходи в природному темпі). Їх тривалість (в один бік) становить: у ІІ молодшій групі  20 хв; середній – 20 – 25 хв.; у старшій – 25 – 30 хв.

Для досягнення високої ефективності Дня здоров’я потрібна велика підготовча робота. Вона потрібна і для того, щоб діти й дорослі були задоволені, щоб, мов свята, чекали наступного дня. І для того, щоб віддача була високою.

Підготовчий етап включає: визначення дат днів здоров’я: вибір місця проведення; складання програми; виготовлення і підготовку інвентаря; оформлення свята; запрошення гостей і попереднє залучення їх до змагань та ігор. Настрій дітей, їхня активність будуть вищими, чим вдумливішою буде підготовка, продуманішими кожна деталь плану, всі елементи ігор і змагань.

Ігри  і вправи до Дня здоров’я добираються такі, виконання яких сприяє розвитку і вдосконаленню рухових функцій, вихованню волі і високих моральних якостей. Важливо, щоб про час та програму наступного Дня здоров’я і діти, і батьки знали заздалегідь.

До свята спеціально виготовляються тематичні фотовиставки, стенди з показниками фізичного розвитку дітей. цього дня для батьків влаштовуються консультації лікаря, медсестри, вихователя-методиста, завідувача з практичних питань, пов’язаних з впровадженням фізичної культури в повсякденне життя дітей. саме під час таких бесід батьки повинні дізнаватися про нормативи і результати, яких мають досягти їхні діти до наступного Дня здоров’я.

Навчальні заняття, крім фізкультурного, у цей день не проводяться. Вранці – гра середньої рухливості, ранкова гімнастика, заняття з фізкультури (воно обов’язково планується в цей день); на прогулянках – рухливі ігри та вправи спортивного характеру.

Підсумки дня здоров’я обговорюються на педраді, нараді при керівнику. Тут же складається план заходів щодо покращення фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі.

 

Коментарі закриті.